Ako si myslíte, že budete tráviť svoj dôchodok?

Dátum vydania

„Nemám predstavu, ako budem tráviť dôchodok.“

Tvrdí viacej ako štvrtina slovenskej populácie.

Do rebríčka dôchodkových snov slovenskej populácie sa dostalo na prvé miesto jednoduché očakávanie – budem žiť rovnako ako doteraz, potom domček na vidieku alebo na kopaniciach. A potom hneď realistické očakávanie budem musieť aj naďalej pracovať, aby som si zabezpečil základný štandard.

V strednom veku, medzi 34 a 54 rokmi, sa ľudia iba veľmi málo zamýšľajú nad dôchodkom. Tretina populácie vtedy vôbec nemá predstavu o budúcom dôchodku. A pritom ich vzhľadom na dôchodkový strop delí od dôchodku jedna až dve dekády.

Generácia 15 – 24 rokov verí, že na dôchodku bude môcť cestovať po svete a že sa bude plaviť jachtou. Toto dobrodružné očakávanie sa zlomí prekročením hranice 25 rokov a po 35-ke očakávanie jachty úplne odpadá.

Už keď prekročíte hranicu 55 rokov, predstavy populácie o dôchodku sa skonkretizujú a 87 percent populácie po 55-ke vie, čo bude robiť  – žiť ako doteraz :-).

Súhrnom?

Populácia sa nám v otázke dôchodkových aktivít rozdelila na tri približne dominantné časti, ktoré charakterizuje fakt:

  • nemajú predstavu o dôchodku (27 %)
  • budú žiť tak ako doteraz alebo ďalej pracovať, aby si zabezpečili životný štandard (33,6 %)
  • majú presnú predstavu o aktivitách na dôchodku(39,4 %)

Zdroj: NielsenAdmosphere Omnibus, reprezentatívna vzorka internetovej populácie Slovenska 15+, realizácia v máji 2019

Facebook Twitter Email


Máte otázku? Napíšte nám

Exkluzívny spravodaj

Informácie pre média, sporiteľov a mienkotvorcov

Objednajte si pravidelný mesačník a dozviete sa

  • o zmenách v dôchodkovom sporení
  • o vývoji vášho fondu
  • o tom, ako hospodárime s vaším majetkom

Používame súbory cookie

Súbory cookie používame na správne fungovanie našej stránky, prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a na analýzu návštevnosti. Informácie o používaní našej stránky tiež zdieľame s našimi sociálnymi médiami, reklamnými a analytickými partnermi.